Jonah Huang – artysta od przerywników filmowych w Telltale Games – potwierdził na swoim profilu w X, że studio na początku września zwolniło większość swoich pracowników. Tym samym niepewny stał się status przyszłych projektów, w tym m.in. zapowiedzianego na przyszły rok „The Wolf Among Us 2″. Ostatnią premierą studia było „The Expanse: A Telltale Story”, które zostało całkiem nieźle przyjęte przez graczy. Najwidoczniej nie sprzedało się jednak na tyle dobrze, by uchronić Telltale od kolejnych problemów finansowych. Telltale Games, kilka godzin po wpisie Huanga, odniosło się jednak do upublicznionych informacji o zwolnieniach i zapewniło graczy, że premiera ich przyszłych projektów – w tym m.in. nowego „Wilka” – pozostaje niezagrożona. Czy jednak możemy zawierzyć zapewnieniom studia, które już dwukrotnie zostawiło na lodzie większość swojej kadry?

To nie pierwsze problemy słynnego studia od „filmowych przygodówek”. W 2018 roku – podczas produkcji „The Walking Dead: Final Season” – Telltale z dnia na dzień pozbyło się wszystkich swoich pracowników, stawiając losy finałowej serii ich flagowej produkcji pod znakiem zapytania. Z ratunkiem przyszło wtedy Skybound, studio Roberta Kirkmana, które zaoferowało dokończenie 3 i 4 odcinków „Final Season” i przejęło serię od Telltale, zapewniając jej dystrybucję, podczas gdy większość innych gier TG zostało wycofane ze sprzedaży. Rok później Telltale Games zmartwychwstało pod nowym przewodnictwem, a jedną z pierwszych zapowiedzi nowego-starego studia była długo oczekiwana przez graczy kontynuacja „The Wolf Among Us”. Teraz – w świetle nowych doniesień od Huanga – nie jest pewne, czy gra w ogóle ujrzy światło dzienne.


Jak pisze były pracownik: Telltale zwolniło większość swoich pracowników wraz z początkiem września, nie wolno jednak mu informować o aktualnym statusie „The Wolf Among Us 2″ z powodu podpisanej umowy o poufności. Jednocześnie Jonah Huang – zwolniony z Telltale już dwukrotnie – zachęca innych pracowników z branży do wzięcia sprawy w swoje ręce i założenia związków zawodowych, aby uchronić się od podobnych sytuacji w przeszłości. Zwolnienia z dnia na dzień bez odprawy to chleb powszedni w gamedevie, o czym pisał m.in. Jason Schreier w swoim głośnym eseju-reportażu książkowym „Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo”. Autor wydanej w 2022 roku pozycji również nawoływał do uzwiązkowiania się w obliczu coraz gorszego traktowania pracowników przez wielkie koncerny.

Oficjalna grafika promująca „The Wolf Among Us 2″

Telltale zapiera się jednak, że premiera „The Wolf Among Us 2″ jest niezagrożona. Gra ma ukazać się na początku przyszłego roku po licznych przesunięciach spowodowanych m.in. przeniesieniem produkcji na Unreal Engine 5. Jakiś czas temu Telltale nabyło brytyjskie studio Flavourworks – być może to właśnie autorzy „Erici” pomogą dokończyć projekt na ostatniej prostej do premiery.

Przypominamy, że jakiś czas temu marka „Baśnie” (Fables), na której bazuje „The Wolf Among Us”, trafiła do domeny publicznej.

 

Podobał Ci się artykuł? Udostępnij!

Facebook
Twitter
Pocket
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

O Autorze

Picture of Robert Solski

Robert Solski

Student czwartego roku polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim i eskapista, który tak samo jak filmy pożera książki, a ostatnio też coraz częściej gra – i wirtualnie, i planoszowo. Stara się oglądać jak najwięcej kina niezależnego, usilnie jednak przeszkadza mu w tym słabość do blockbusterów i seriali. Lubi pisać o wszystkim, co go otacza – zwłaszcza o popkulturze.

Kategorie

Rodzaje Wpisów

Najnowsze Wpisy