Wydawnictwo Gamebook zapowiedziało książkę „Wilczym śladem”. To historia powstania gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, tytułu studia CD Projekt RED opartego o prozę Andrzeja Sapkowskiego, który przez wielu graczy uważany jest za jedną z najlepszych gier w historii. Premiera zaplanowana jest na początek 2025 roku. Autorem publikacji jest Zbigniew Jankowski, dziennikarz, redaktor naczelny polskiej edycji Eurogamera oraz założyciel wydawnictwa Gamebook.

Książka „Wilczym śladem” odkrywa kulisy powstania gry „Wiedźmin 3″, w tym nowe, nieujawnione do tej pory szczegóły procesu produkcyjnego. To jednak przede wszystkim opowieść o ludziach, których determinacja i ciężka praca przełożyły się na powstanie jednej z najlepszych polskich gier RPG, która mimo niemal pełnej dekady od wydania wciąż zachwyca nowe pokolenia graczy przyłożeniem do detali i unikatowymi questami. „Wilczym śladem” opiera się na przeprowadzonych przez autora dwudziestu siedmiu wywiadach i blisko pięćdziesięciu godzinach rozmów twarzą w twarz z twórcami gry, m.in. reżyserem, liderami zespołów, głównymi designerami, projektantami, pisarzami, artystami i programistami.

Książka opowiada o tym, jak rodziła się fabuła gry, jak projektowano zadania, postacie i świat, co wycięto z produktu końcowego i dlaczego oraz jakie problemy napotkał zespół projektantów w trakcie developmentu. Publikacja składa się z ponad 400 stron. Forma powieści dokumentalnej z gatunku literatury faktu pozwala przenieść się do lat 2011-2015 i podejrzeć proces produkcyjny „Wiedźmina 3″ od pierwszych pomysłów na fabułę aż po wielką premierę w maju 2015 roku. Tym samym „Wilczym śladem” pozwala kompleksowo zapoznać się z drogą zawodową twórców, jak znaleźli się w studiu CD Projekt i jak ich obecność wpłynęła na ostateczny kształt gry i jej międzynarodowy sukces artystyczny i komercyjny.

Poniżej pełne zdjęcie okładki autorstwa Piotra Sokołowskiego:

Okładka „Wilczym śladem” autorstwa Piotra Sokołowskiego

O autorze:

Autorem książki jest Zbigniew Jankowski, dziennikarz, wydawca. O grach wideo zaczął pisać pod koniec lat 90. Jest autorem dziesiątek artykułów o tematyce gier wideo. Był wieloletnim redaktorem naczelnym magazynu internetowego „Załoga G”. Krótko publikował w „Secret Service”. Przez wiele lat był związany z prasą lokalną. Od 2012 roku redaktor naczelny polskiej edycji Eurogamera. Założyciel wydawnictwa Gamebook.

O wydawnictwie:

Od pasjonatów dla pasjonatów. Gamebook to założone w 2023 roku wydawnictwo specjalizujące się w książkach o grach wideo, retro i popkulturze. Do tej pory nakładem wydawnictwa ukazały się m.in.: „Almanach: Gry przygodowe Point and Click”, „Bajty polskie 3.0″ czy „Konsole do gier 2.0″, a wkrótce także „Księga CRPG”.

Premiera „Wilczym śladem” przewidziana jest na początek 2025 roku – dokładna data zostanie ujawniona wkrótce. Oficjalna strona książki znajduje się pod linkiem.

Zobacz również: „Wydrąż mi rodzinę w serze”. Mentalność ulepiona z polskiego sera [RECENZJA]

Podobał Ci się artykuł? Udostępnij!

Facebook
Twitter
Pocket
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

O Autorze

Picture of Robert Solski

Robert Solski

Student czwartego roku polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim i eskapista, który tak samo jak filmy pożera książki, a ostatnio też coraz częściej gra – i wirtualnie, i planoszowo. Stara się oglądać jak najwięcej kina niezależnego, usilnie jednak przeszkadza mu w tym słabość do blockbusterów i seriali. Lubi pisać o wszystkim, co go otacza – zwłaszcza o popkulturze.

Kategorie

Rodzaje Wpisów

Najnowsze Wpisy