Ostatnio odbyło się kwartalne spotkanie udziałowców The Walt Disney Company. Prezes i dyrektor generalny – Bob Iger nie tylko podzielił się informacjami finansowymi spółki, ale także nakreślił plany na najbliższą przyszłość. Wytwórnia chce zaoszczędzić 5,5 mld dolarów.

Disney+ traci coraz więcej użytkowników

Drugi kwartał z rzędu spadła liczba użytkowników platformy. Pod koniec marca było ich 157,8 mln. Wychodzi na to, że 4 miliony subskrybentów zrezygnowało z usługi. Przyczyną może być to, że nieznacznie, ale jednak o 200 tysięcy, wzrosła liczba subskrypcji Hulu. Platforma ESPN+ również zanotowała wzrost o 2%.

Z platformy znikną filmy, seriale i inne programy

CFO Disneya Christine McCarthy zapowiedziała  zmianę strategii dotyczącą oferowania użytkownikom treści. Dlatego część obecnych materiałów na platformie, zostanie usunięta. To najgorsza wiadomość dla użytkowników platformy. Wychodzi na to, że Disney idzie w ślady Warner Bros. Discovery, który pod rządami Davida Zaslava podobnie zmienił politykę dotyczącą zawartości na streamingu. Z platformy HBO Max. McCarthy zapowiedziała dodatkowo, że Disney będzie produkował mniej treści na potrzeby platform streamingowych. Na razie nie znamy żadnych szczegółów, ale wszystkie informacje nie brzmią optymistycznie dla fanów tego serwisu.  Disney+ głównie stoi za produkcjami z Marvela, Star Wars czy produkcjami animowanymi, głównie dla najmłodszych. Fani tych uniwersów mogą czuć pewien niepokój.

Fot. The Walt Disney Company

Platforma Disney+ będzie droższa

Pomimo ponoszonych strat Bob Iger poinformował, że stratę udało się obniżyć o 26%. Było to możliwe m.in. dzięki niedawnemu podniesieniu cen subskrypcji. Szef całej firmy liczy, że do końca przyszłego roku uda się uczynić streaming przedsięwzięciem rentownym, które będzie przynosiło zyski a nie starty, jak w ostatnim czasie. Nie obejdzie się jednak bez planowanych podwyżek subskrypcji. Dyrektor główny, formalnie zadeklarował, że wytwórnia wykupiła od Comcastu brakujące udziały w platformie Hulu. Zgodnie z obowiązującą umową taka oferta może zostać złożona w przyszłym roku. Powiązana zostanie ona z połączeniem Disney+, Hulu i ESPN+ w jedną aplikację.

Podobał Ci się artykuł? Udostępnij!

Facebook
Twitter
Pocket
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
1 rok temu

[…] Przeczytaj również: Disney+ będzie droższe, a dodatkowo będzie mniej dostępnych produkcji […]

O Autorze

Picture of Dawid Micał

Dawid Micał

Młody żurnalista z Rzeszowa. Redaktor naczelny studenckiego magazynu Nowy Akapit. Uwielbia oglądać postmodernistyczne, fantastyczne oraz polskie kino. Natomiast jego ulubione uniwersum to Star Wars. Interesuje się filmoznawstwem, czytaniem biografii oraz historią. W wolnej chwili lubi oglądać każdy sport. Dlatego tworzy podcast „Rozmowy Na Pół Gwizdka”, który możecie znaleźć na Spotify.

Kategorie

Rodzaje Wpisów

Najnowsze Wpisy