W czwartek 14 września tygodnik muzyczny Billboard i TikTok ogłosiły współpracę. Billboard prowadzący najsłynniejsze listy przebojów świata utworzył nowy ranking – TikTok Billboard Top 50.
Nowa lista przebojów będzie cotygodniowym zestawieniem monitorującym najpopularniejsze utwory w aplikacji TikTok, ale tylko w Stanach Zjednoczonych. „TikTok Billboard Top 50” to pierwsza lista przebojów analizująca popularność muzyki na platformie TikTok. Notowanie jest oparte na połączeniu stworzonych wideo, liczby ich wyświetleń oraz zaangażowania użytkowników TikToka w Stanach Zjednoczonych. Będzie ona publikowana co tydzień, w każdy czwartek. Użytkownicy TikToka mogą znaleźć nową listę, naciskając na okrągłą ikonę w dolnym rogu ekranu w aplikacji, dotykając przycisku „Music Charts” w prawym górnym rogu. Lista jest również dostępna na stronie Billboard.com.
„TikTok to już teraz najpotężniejsza platforma na świecie do odkrywania i promocji muzyki, a co tydzień nasza pasjonująca społeczność fanów muzyki wprowadza piosenki na listy Billboard „, powiedział Ole Ober mann, globalny dyrektor ds. rozwoju biznesu muzycznego w TikToku.”, Dlatego właśnie doskonale pasowało nam dołączyć do Billboardu w celu stworzenia listy TikTok Billboard Top 50. Ta lista daje jasny obraz muzyki, która jest słuchana na TikToku, a co za tym idzie, zaczyna się pojawiać na innych platformach streamingowych i innych usługach muzycznych.„.
(Pierwsze dziesięć najpopularniejszych utworów notowanych w pierwszym notowaniu nowej listy przebojów – TikTok Billboard Top 50)
Pierwszym artystą, który znalazł się na szczycie nowej inauguracyjnej liście przebojów jest Sexy Red z piosenką „SkeeYee”.
Niewątpliwie aplikcja TikTok odgrywa ogromną rolę w promocji muzyki w 2023 roku. Nie tylko pomaga najnowszym utworom zdobyć popularność, ale także przywraca zza grobu zakurzone hity sprzed lat. Przykładem może być Kate Bush’s i “Running Up That Hill (A Deal With God)” czy Lady Gaga z piosenką „Bloody Mary”.
Co myślicie o nowej liście przebojów? Czy jest warta uwagi?
Źródła: Billboard
Przeczytaj także: MTV VMA 2023: zwycięzcy, występy i czerwony dywan
[…] Przeczytaj również: TikTok i Billboard łaczą siły – powitajcie nową listę przebojów […]